ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Политика
Лица
Институциите
Анализи
Бизнесът
Прогнози
Спорт
RSS
Водещи новини
Социологическа 5-процентова "бомба" в Пловдив или нормална мръсна игра
© | Автор: Любомир Минчев 15:21 / 10.10.2023 692 |
Две социологически агенции взривиха тихата предизборна кампания в Пловдив. "Алфа Рисърч“ и "Маркет Линкс“ твърдо залагат на балотаж между кандидата на ГЕРБ Костадин Димитров и на ПП-ДБ Ивайло Старибратов. Третият основен играч Славчо Атанасов, подкрепен от "Съединени за Пловдив“, е силно подценен в тези сондажи – "Алфа“ му дава 10% подкрепа, а "Маркет“ изумителните 5% - много далеч след първите двама. Дали това е реална преценка на ситуацията? Доста е съмнително.
Участвал съм в много избори и съм чел много сондажи.Разликите понякога са смайващи, особено в началото на кампаниите. В крайна сметка – на финала, агенциите почти винаги достигат до реалния резултат, но в началото брутално обслужват партийните щабове. Какво се случва? Изследванията на агенциите се представят за поръчани от медии, но често те са по поръчка на партийните централи. Ако резултатът ги удовлетворява, те с удоволствие ги разпространяват.
В случая личните ми пристрастия нямат никакво значение – описвал съм ги хиляди пъти и те са ясни. Но 5% подкрепа за Славчо Атанасов е откровена социологическа репресия.
В началото на октомври 2019 година "Маркет Линкс“ обяви, че на местните избори в Пловдив ще гласуват над 50% от избирателите, но те се оказаха 39,55%.
Тогава основните кандидати за кметското място в Пловдив - Здравко Димитров и Славчо Атанасов, влязоха в задочен спор чие социологическо проучване за изхода от местния вот е по-достоверно.
Поводът беше пуснато ден по-рано изследване на агенция "Галъп", според което Славчо Атанасов би събрал 30% от гласовете на пловдивчани срещу 26% за Здравко Димитров на първи тур. При евентуален балотаж между двамата Славчо печели 47 на сто от гласовете, а Димитров - 38%. Изследването беше предоставено на медиите като част от независимата изследователска програма на агенцията. Славчо Атанасов го публикува в профила си във Фейсбук с коментар: "Добри новини, но социологията я правят пловдивчани в деня на изборите!" Днес Славчо е написал – по повод на 5-те процента подкрепа, че уважава социолозите, но в Пловдив не им се получавали нещата.
От щаба на Здравко Димитров обявиха, че проучването на "Галъп" е "откровена манипулация“ и предложиха контраизследване на "Алфа Рисърч“ – 27,2% за Димитров, 23,5% за Атанасов.
В разгара на социологическата война се стигна дотам, че Владимир Кисьов – тогава от "Съюз за Пловдив“ и подръжник на Дани Каназирева, заяви, че "вече лъснала сделката, че Пловдив е продаден на Валери Симеонов". Е, оказа се, че не е продаден, бяха се продали социолозите.
Очевидно играта е от най-мръсните и социологическите агенции влизат в ролята на подкупни рефери. Възможно е резултатът като подреждане в Пловдив да се потвърди на 29 октомври, но разлика от 20 процента между втория и Атанасов, който е на петия си кметски дуел, е опит за нечиста игра. Три от формациите, които подкрепят Атанасов, с лекота биха минали 5 процента, ако се явят всяка самостоятелно.
Разбира се, че отговорът, който търсим, ще получим на 29 октомври. Тогава и агенциите ще твърдят, че са познали резултата, какъвто й да е той. Но ще пропуснат "провалите“ си в нюансите, които са важни в предизборната кампания.
Участвал съм в много избори и съм чел много сондажи.Разликите понякога са смайващи, особено в началото на кампаниите. В крайна сметка – на финала, агенциите почти винаги достигат до реалния резултат, но в началото брутално обслужват партийните щабове. Какво се случва? Изследванията на агенциите се представят за поръчани от медии, но често те са по поръчка на партийните централи. Ако резултатът ги удовлетворява, те с удоволствие ги разпространяват.
В случая личните ми пристрастия нямат никакво значение – описвал съм ги хиляди пъти и те са ясни. Но 5% подкрепа за Славчо Атанасов е откровена социологическа репресия.
В началото на октомври 2019 година "Маркет Линкс“ обяви, че на местните избори в Пловдив ще гласуват над 50% от избирателите, но те се оказаха 39,55%.
Тогава основните кандидати за кметското място в Пловдив - Здравко Димитров и Славчо Атанасов, влязоха в задочен спор чие социологическо проучване за изхода от местния вот е по-достоверно.
Поводът беше пуснато ден по-рано изследване на агенция "Галъп", според което Славчо Атанасов би събрал 30% от гласовете на пловдивчани срещу 26% за Здравко Димитров на първи тур. При евентуален балотаж между двамата Славчо печели 47 на сто от гласовете, а Димитров - 38%. Изследването беше предоставено на медиите като част от независимата изследователска програма на агенцията. Славчо Атанасов го публикува в профила си във Фейсбук с коментар: "Добри новини, но социологията я правят пловдивчани в деня на изборите!" Днес Славчо е написал – по повод на 5-те процента подкрепа, че уважава социолозите, но в Пловдив не им се получавали нещата.
От щаба на Здравко Димитров обявиха, че проучването на "Галъп" е "откровена манипулация“ и предложиха контраизследване на "Алфа Рисърч“ – 27,2% за Димитров, 23,5% за Атанасов.
В разгара на социологическата война се стигна дотам, че Владимир Кисьов – тогава от "Съюз за Пловдив“ и подръжник на Дани Каназирева, заяви, че "вече лъснала сделката, че Пловдив е продаден на Валери Симеонов". Е, оказа се, че не е продаден, бяха се продали социолозите.
Очевидно играта е от най-мръсните и социологическите агенции влизат в ролята на подкупни рефери. Възможно е резултатът като подреждане в Пловдив да се потвърди на 29 октомври, но разлика от 20 процента между втория и Атанасов, който е на петия си кметски дуел, е опит за нечиста игра. Три от формациите, които подкрепят Атанасов, с лекота биха минали 5 процента, ако се явят всяка самостоятелно.
Разбира се, че отговорът, който търсим, ще получим на 29 октомври. Тогава и агенциите ще твърдят, че са познали резултата, какъвто й да е той. Но ще пропуснат "провалите“ си в нюансите, които са важни в предизборната кампания.
Още новини от Новини с прогнози:
За реклама: 0887 45 24 24 и juliana@mg24.bg
За контакти: 0700 450 24 и office@mg24.bg
©2020 Медия груп 24 ООД. zaplovdiv.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от zaplovdiv.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни . Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в zaplovdiv.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.