Кой предлага и как се одобряват кадрите, посочени от ПП за управленски позиции? Къде е техният център на власт?, пита политологът Цветанка Андреева.
Тъй като ПП не са партия, нямат никакви органи, не са и гражданско движение с обществена платформа, изключително важно е да се знае как и кой номинира и одобрява техните кандидати за управленски постове?
Основно от интервютата на
Никола Минчев възникват тревожни въпроси. Кога, как и кой подбира кадрите в ПП?
След като самият Минчев не посочи, че решението той да е председател на НС е взето в екипа на ПП /от който той е част/, а директно е получил поканата-назначение чрез обаждане. Очевидно няма официален орган, който да обсъжда и да гласува решения. Това означава, че има някъде неофициален такъв.
Досега стана ясно, че
Кирил Петков им звъни по телефоните и посочените търсят подкрепа от съпрузите си, не от някакви съидейници в организационен орган. Наистина ли изборът на министри е привилегия единствено на
Кирил Петков и
Асен Василев? По тази логика излиза, че Петков се е предложил за премиер, а Василев го одобрява и обратното. Василев се е предложил за финансов министър и Петков го е гласувал. После сядат двамата и си набелязват министри, шеф на НС, вдигат телефоните и ги уведомяват. Следва радост и консултация със съпругата/съпруг дали посоченият да приеме големия пост.
Да, звучи комично и едва ли е истина и тук идва въпросът с опасен отговор - къде е скритият център на властта в ПП? Кой и как взима решенията им?
Отговорът е опасен, но е очевиден – същият стратегически център на служебната власт, който нареди и Петков и Василев за служебни министри.
Не в МОЛ-а, не в НС, а в президентството се реди новият кабинет и се подбират министрите, така че да са удобни и да осигуряват решаващото влияние на Радев в ПП и МС.
"Продължаваме промяната“ е политическият механизъм на Радевото влияние. Бъдещите силови министри ще направят този факт прозрачен.