ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Политика
Лица
Институциите
Анализи
Бизнесът
Прогнози
Спорт
RSS
Водещи новини
Общината намалява с 15% автобусите през лятото, а плаща 32 милиона на частните превозвачи
© | Автор: Екип zaplovdiv.bg 14:29 / 11.05.2023 412 |
"Пловдив е единственият град, който разполага само и единствено с частен транспорт и не се развива общинският такъв. Частните превозвачи получават 32 милиона общи годишни приходи, въпреки това те смятат да намалят броя на автобусите от 15 юни до 30 септември с 15% през работните и 9% през почивните дни. Всичко това ще доведе до още по-голям транспортен кошмар за пловдивчани", коментира независимият общински съветник Слави Георгиев коментира темата с все по-наболялата тема за натоварения градски транспорт в града под тепетата.
Според него разреждането на транспорта ще доведе до масово недоволство и още по-изнервени пътници, шофьори и кондуктори. Той смята, че трябва да бъдат взети няколко важни и конкретни стъпки за развитието на обществения транспорт.
"Тези 32 милиона лева не трябва да бъдат инвестирани в частните превозвачи, които не ни предоставят добра услуга, а да бъдат пренасочени поетапно за развитието на общински транспорт“, изтъква Георгиев. Би следвало настоящите 29 линии да бъдат намалени , тъй като много от тях се припокриват, а броят на автобусите да бъде увеличен с над 100.
Той допълва, че по този начин трафикът ще се разтовари и въздухът ще стане по-чист.
В момента в града се движат едва 193 рейса по 29 автобусни линии. Слави Георгиев казва, че 70% от приходите на частните фирми идват от общинския и държавния бюджет, които се формират по следния начин: От тези 32 милиона, 22 млн. лева са компенсация от държавата и общината, 6 млн. лева от преференциалните карти и 6 млн. от продадените билети.
Общинският съветник заявява, че Пловдив изостава от другите големи градове в България, които развиват електробуси и тролейбуси, а защо не някой ден в Пловдив да има и трамваи.
Според него разреждането на транспорта ще доведе до масово недоволство и още по-изнервени пътници, шофьори и кондуктори. Той смята, че трябва да бъдат взети няколко важни и конкретни стъпки за развитието на обществения транспорт.
"Тези 32 милиона лева не трябва да бъдат инвестирани в частните превозвачи, които не ни предоставят добра услуга, а да бъдат пренасочени поетапно за развитието на общински транспорт“, изтъква Георгиев. Би следвало настоящите 29 линии да бъдат намалени , тъй като много от тях се припокриват, а броят на автобусите да бъде увеличен с над 100.
Той допълва, че по този начин трафикът ще се разтовари и въздухът ще стане по-чист.
В момента в града се движат едва 193 рейса по 29 автобусни линии. Слави Георгиев казва, че 70% от приходите на частните фирми идват от общинския и държавния бюджет, които се формират по следния начин: От тези 32 милиона, 22 млн. лева са компенсация от държавата и общината, 6 млн. лева от преференциалните карти и 6 млн. от продадените билети.
Общинският съветник заявява, че Пловдив изостава от другите големи градове в България, които развиват електробуси и тролейбуси, а защо не някой ден в Пловдив да има и трамваи.
Още новини от Институционални новини:
За реклама: 0887 45 24 24 и juliana@mg24.bg
За контакти: 0700 450 24 и office@mg24.bg
©2020 Медия груп 24 ООД. zaplovdiv.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от zaplovdiv.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни . Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в zaplovdiv.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.