ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Политика
Лица
Институциите
Анализи
Бизнесът
Прогнози
Спорт
RSS
Водещи новини
Как така "Лукойл" е по-силен от държавата?
© | Автор: Екип zaplovdiv.bg 16:25 / 10.08.2023 325 |
"Всеки може сам да сметне колко литра е заредил в последните 6 месеца и колко пари не му е върнала държавата, защото някой не иска или не може, или му плащат, за да не приложи закона! Има ли компетентни органи? Ще се самосезират ли?". Това написа във Фейсбук депутатът от ГЕРБ-СДС Делян Добрев.
Той пише още:
На 24.01.2023 влезе в сила Закон за компенсиране на разходите на потребителите за транспорт. Вносители на този законопроект сме аз и колеги от групата на ГЕРБ - СДС, а основната му цел е да накара Лукойл да прави вноски във ФСЕС в размер на 70% от свръхпечалбата, която му гарантира дерогацията на Асен Василев. Събраните средства, според Закона, се връщат изцяло на потребителите под формата на държавна отстъпка за бензин/дизел/газ...
Повече от 6 месеца след влизането на закона в сила, резултатите са следните:
1. Няма 1 стотинка внесена във фонда;
2. ПП дойдоха отново на власт и цената на бензина и дизела тръгна рязко нагоре;
3. Компенсации няма - дерат ни ежедневно по бензиностанциите;
4. Лукойл си "развяват байряка";
5. Няколко поредни правителства мълчат като "партизани на разпит" защо Лукойл не спазва закона!
Едно от определенията за държава гласи, че "Държавата е въплъщение на закона в обществото". Ако законите не се спазват, има ли държава? Как е възможно Лукойл да е по-силен от държавата?!
Искам всеки български шофьор да знае с колко е ощетен от неработещия закон! Затова направих съвсем точни калкулации каква сума е трябвало да внесе Лукойл във Фонда за сигурност на енергийната система (ФСЕС) и ако законът се изпълняваше, каква компенсация щеше да получи всеки на литър за целия период до момента (благодаря на Николай Павлов за калкулациите и оформлението - прилагам неговата таблица към поста).
От таблицата се вижда следното:
1. Руският петрол, доставян до момента в рафинерията представлява 89,55% от всичкия петрол;
2. Уралс е средно претеглено с 23,19 USD по-евтин;
3. Усредненият валутен курс USD/BGN e 1,80381;
4. След прилагане на формулата в Закона се получава вноска в размер на 622 124 781,94 лева за периода;
5. Седем месечният период е 212 дни, тоест Лукойл е трябвало да внася средно по 2,9 млн лева на ден във ФСЕС.
6. При действаща мярка от 25 стотинки на ден, това струваше на бюджета средно 1 млн. лева на ден или 2,9 пъти по-малко!
7. Тоест, ако законът се изпълняваше и събраните средства се разпределяха за компенсации, то компенсациите щяха да са в размер на 73 стотинки на литър гориво! Горивата след отстъпката щяха да струват под 2 лева на литър! Всеки може сам да сметне колко литра е заредил в последните 6 месеца и колко пари не му е върнала държавата, защото някой не иска или не може, или му плащат, за да не приложи закона! Има ли компетентни органи? Ще се самосезират ли?
Той пише още:
На 24.01.2023 влезе в сила Закон за компенсиране на разходите на потребителите за транспорт. Вносители на този законопроект сме аз и колеги от групата на ГЕРБ - СДС, а основната му цел е да накара Лукойл да прави вноски във ФСЕС в размер на 70% от свръхпечалбата, която му гарантира дерогацията на Асен Василев. Събраните средства, според Закона, се връщат изцяло на потребителите под формата на държавна отстъпка за бензин/дизел/газ...
Повече от 6 месеца след влизането на закона в сила, резултатите са следните:
1. Няма 1 стотинка внесена във фонда;
2. ПП дойдоха отново на власт и цената на бензина и дизела тръгна рязко нагоре;
3. Компенсации няма - дерат ни ежедневно по бензиностанциите;
4. Лукойл си "развяват байряка";
5. Няколко поредни правителства мълчат като "партизани на разпит" защо Лукойл не спазва закона!
Едно от определенията за държава гласи, че "Държавата е въплъщение на закона в обществото". Ако законите не се спазват, има ли държава? Как е възможно Лукойл да е по-силен от държавата?!
Искам всеки български шофьор да знае с колко е ощетен от неработещия закон! Затова направих съвсем точни калкулации каква сума е трябвало да внесе Лукойл във Фонда за сигурност на енергийната система (ФСЕС) и ако законът се изпълняваше, каква компенсация щеше да получи всеки на литър за целия период до момента (благодаря на Николай Павлов за калкулациите и оформлението - прилагам неговата таблица към поста).
От таблицата се вижда следното:
1. Руският петрол, доставян до момента в рафинерията представлява 89,55% от всичкия петрол;
2. Уралс е средно претеглено с 23,19 USD по-евтин;
3. Усредненият валутен курс USD/BGN e 1,80381;
4. След прилагане на формулата в Закона се получава вноска в размер на 622 124 781,94 лева за периода;
5. Седем месечният период е 212 дни, тоест Лукойл е трябвало да внася средно по 2,9 млн лева на ден във ФСЕС.
6. При действаща мярка от 25 стотинки на ден, това струваше на бюджета средно 1 млн. лева на ден или 2,9 пъти по-малко!
7. Тоест, ако законът се изпълняваше и събраните средства се разпределяха за компенсации, то компенсациите щяха да са в размер на 73 стотинки на литър гориво! Горивата след отстъпката щяха да струват под 2 лева на литър! Всеки може сам да сметне колко литра е заредил в последните 6 месеца и колко пари не му е върнала държавата, защото някой не иска или не може, или му плащат, за да не приложи закона! Има ли компетентни органи? Ще се самосезират ли?
Още новини от Институционални новини:
За реклама: 0887 45 24 24 и juliana@mg24.bg
За контакти: 0700 450 24 и office@mg24.bg
©2020 Медия груп 24 ООД. zaplovdiv.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от zaplovdiv.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни . Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в zaplovdiv.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.